Na een vlucht met 2 transfers in Milaan en Dehli zijn we vandaag veilig aangekomen in Kathmandu, Nepal. De eerste indrukken zijn echt super. Wat een onwijs apart maar boeiend en mooi land. Zo anders dan alle plekken waar ik ooit geweest ben (behalve dan de manntjes die je dingen willen verkopen). De wegen zijn smal, slecht onderhouden en het is een grote chaos. Alles loopt, fietst en rijdt door elkaar heen, maar wel op een gemoedlijke manier.

De natuur is echt schitterend. Vanuit het vliegtuig hebben we een mooi uitzicht gehad op de Himalaya. Daarnaast is het rodom Kathmandu erg mooi. Heel groen met veel riviertjes en uitgestrekte bossen. Vanaf ons hotel hebben we een mooi uitzicht, echt helemaal top. We zijn nu best moe, na 2 dagen zonder slaap.

Gisteren in India was hetnamelijk toch een stuk minder. Na een lange vlucht kwamen we direct in de hectiek van Delhi. ik overdrijf niet als er bij de uitgang 500 man stond die probeerde een taxi, hotel of iets anders aan te bieden, terwijl wij als enig de arrival hall verlieten. Strak doorgelopen op zoek naar de Passenger Lounge room. Hier hebben we ruim 12 uur op onze volgende vlucht gewacht. Dit was echt verschrikkelijk saai, maar geen vervelende dingen meegemaakt. Tis trouwens wel overal onwijs ranzig. Er wordt echt niks schoongemaakt. Buiten voor het vliegveld liggen werkelijk honderden mensen zij aan zij te pitten. We zaten in de ‘passenger lounge’ (ofwel vervallen bedrijfskantine met wat smerige stoelen) waar we een canadese gast ontmoet hebben. Hij was ook op weg naar Nepal voor een of andere expeditie naar een hoge top. Hebben een tijdje met hem zitten praten om de tijd een beetje door te komen

Vandaag onze gids ontmoet. Super aardige kerel en hij heeft alles perfect geregeld.
Morgen gaan we ff alles doornemen over hoe en wat. Daarna de laatste inkopen doen zoals slaapzak en wat energiespul. Morgen gaan we ook Nepalees bij hem eten. Dinsdag gaat het echte werk beginnen. We hebben er echt veel zin in, wordt vast top!!!

Wellicht woensdag een berichtje vanuit Namche Bazaar. Weet niet zeker of dit gaat lukken, want de verbinding schijnt nogal beperkt te zijn.

p.s. misschien zit er hier en daar een schrijffoutje in, maar moets ff snel doortikken, de stroom valt hier nog wel eens uit….