Kathmandu

Nadat we Heleen op het vliegveld hebben onthaald met de traditionele Nepalese ceremonie, hebben we eerst een dagje gechilt in Kathmandu en een beetje cultuur opgesnoven. Cultuur stinkt in Kathmandu door de vervuiling en rottende koeien- en hondenlijken op straat. Na ons bezoek aan durbar square en de monkey tempel zijn we dus maar snel weer verder gegaan.

Raften

Na een busrit van 3 uur, die valt te vergelijken met een achtbaanrit, zijn we bij het startpunt aangekomen van onze 2 daagse rafttocht. Het eerste deel leggen we af met 3 poolse gasten. Na 2 uur varen komen we na een aantal leuke stroomversnellingen, bij een punt aan waarbij de gids ons mededeelt dat ons een hele grote stroomversnelling staat te wachten. We hebben 2 keuzes: 1 er omheen lopen en de raft met een touw de rivier laten afzakken; 2 de stroomversnelling nemen. Hij vertelt erbij dat 3 op de 4 boten omslaat en in de problemen komt. Niels en ik vinden het de moeite waard. Heleen lijkt het ook wel spannend, maar onze poolse vrienden zijn bang geworden (we hebben even gekeken hoe hij er uit zag…. heel erg wild). Na lang tobben besluiten ze niet mee te gaan. Wij hebben vervolgens als enige boot van die dag de stroomversnelling succesvol genomen. Een boot voor ons was tegen de rosten geklapt en in een whirlpool gekomen. Boten achter ons hebben mensen verloren. Onze poolse vrienden hebben het stuk omgelopen. Hier hebben nog een stukje doorgevaren om vervolgens te stoppen voor de lunch. Na de lunch zijn we doorgevaren naar de campsite en hebben we afscheidgenomen van de polen. Na een super diner (gekookt op 2 hout vuurtjes) en een goede nacht rust zijn we de volgende dag verder gevaren naar het eindpunt waar onze bus naar het Chitwan national park stond te wachten.

Chitwan

In Chitwan zag ons programma er als volgt uit:

Dag 1: Kanotocht, jungle walk en bezoek aan het olifanten opvoedcentrum. Na de lunch zijn we op een olifant de jungle in gegaan.

Dag 2: Bird watching en na de lunch een jeep safari

Dag 3: Tharu village bezoek en wassen van de olifanten. Na de lunch hebben we een prive kano gehuurd en zijn we met 2 gidsen diep het park in gegaan.

Later een uitgebreider verslag met onder andere een beschrijving van wat we allemaal gezien hebben.

Hieronder volgt nog een fotoverslag van de afgelopen dagen:

Een Gahrial krokodil op een rivierbank in het Chitwan national park

Een moggur (menseneter) krokodil in het Chitwan national park

De Monkey tempel (de echte naam is anders, maar die ben ik even kwijt)

Stinkende Makakken bij de monkey tempel.

Raften op de Trisuli rivier

Een lesser adjudant vogel in Chitwan national park

Een IJsvogel in het Chitwan national park

Een crested serpent eagle in het Chitwan national park

Een Neushoorn in het Chitwan national park

Common Kingfishers (IJsvogels) in het Chitwan national Park

Een Hornbill in het Chitwan national park

Olifanten wassen aan de oever van de rivier in het Chitwan national park