Na een lekkere rustdag in Kathmandu waren we door onze gids Babu en zijn vriendin uitgenodigd om te komen lunchen bij hun thuis. We hebben heerlijk dhal bat gegeten als lunch en daarna heeft heleen haar haar nog laten knippen door de vriendin van Babu (zij heeft een eigen kapperszaak). Vervolgens zijn we maandag 5 november vertrokken voor een kleine trek in de Kathmandu vallei.

Dag 1 Kathmandu – Sanjiral – Chisopani

Vanuit Kathmandu zijn we naar Sanjiral gereden vanuit waar we zijn gestart met lopen. Na een klein half uur lopen kwamen we in het Shivapuri national park. Het was een ander park dan we gewent waren, want het lag vol met rotzooi. Het is echt een park dat veel word bezocht door dagjes mensen uit kathmandu (veelal locals) die al hun rotzooi gewoon lekker op het pad gooien. Na nog een uurtje verder gelopen te hebben werd het park schoner (hier besluiten waarschijnlijk de meeste dagjes mensen terug te keren).
We hebben deze dag het meeste geklommen van onze hele trip. Zo hebben we in het everest gebied met het beklimmen van Sumdur peak, 900m geklommen op 1 dag. Hier hebben we in 22km bijna 1200m geklomen (naar bijna 2400m), het was letterlijk 1 grote klim. De klim was extra moeilijk omdat Niels en ik in Kathmandu een stuk rauwe kip op onze naan vonden. Hier zijn we ziek van geworden, onderweg zijn we meerdere keren achter een boom gaan zitten om van de rauwe kip af te komen.

Wat jammer was tijdens de tocht, was dat het zicht slecht was door de bewolking. Normaal staat deze tocht bekend om zijn mooie uitzichten op de Langtang en Annapurna range (berg ranges met 8000m toppers).

Dag 2 Chisopani – Nagarkot

Dag 2 was een lange dag. We zijn vertrokken om een uurtje of 9 uit chisopani en kwamen een uurtje of 4 aan in Nagarkot. Onderweg hebben we vele mooie rijstvelden gepasseerd. Helaas was het nog steeds bewolkt zodat we niet van de mooie uitzichten op de grote bergen konden genieten, desondanks was het toch een leuke tocht. Vanaf ons luxe hotel in Nagarkot is het normaal zelfs mogelijk om de Everest te zien. Wij hadden ditmaal helaas weer pech.

Dag 3 Nagarkot – Bakthapur – Kathmandu

We zijn eerst van Nagarkot naar Bakthapur gereden voor een bezoek aan de oude stad en de beroemde tempels (Bakthapur is een world heritage site). Na een leuk bezoek aan Bakthapur zijn we naar Kathmandu terug gereden.

Vandaag 8 november hebben we een shop dag en Heleen vertrekt morgen (9 november) weer naar Nederland.

Niels en ik verterekken 10 november naar het Annapurna gebied voor een nieuwe trek van ongeveer 14 dagen. Binnenkort meer hierover.

Hieronder volgt nog een klein foto verslag van de trek rondom Kathmandu:

Een dorpje onderweg naar Chisopani.

Uitzicht in de buurt van Chisopani helaas zonder de Langtang en de Annapurna range op de achtergrond.

Rijstvelden vlak bij Nagarkot.

Tempels in Bakthapur.

Nog meer tempels in Bakthapur.